Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

maj 2024

20240529
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

Szkolenie: inkluzywna, niedyskryminująca komunikacja.

Data: 29.05.2024
Czas rozpoczęcia: 11:00
Miejsce: Instytut Religioznawstwa UJ, ul. Grodzka 52, sala 10a
Organizator: Instytut Religioznawstwa
Witryna internetowa wydarzenia: https://forms.office.com/e/LxRJNV5W2H
Szkolenie: inkluzywna, niedyskryminująca komunikacja.

Instytut Religioznawstwa serdecznie zaprasza pracowniczki i pracowników Wydziału Filozoficznego na szkolenie poświęcone inkluzywnej, niedyskryminującej komunikacji.

Szkolenie odpowie na szereg pytań związanych z tym, jak mówić i pisać, aby wszystkie osoby tworzące społeczność uniwersytecką czuły się widziane i rozumiane. Podjęte zostaną zagadnienia językoznawcze, m.in. dotyczące "naturalności" form językowych będących częścią inkluzywnego języka, tworzenia feminatywów, oraz mówienia i pisania o osobach niebinarnych. Przedstawione zostaną wyniki badań nad znaczeniem widoczności w języku oraz nad rolą inkluzywności językowej w komunikacji.

Szkolenie poprowadzi Maciej Makselon – redaktor inicjujący i prowadzący, który opieką otaczał zarówno liczne bestsellery jak i książki nominowane do najważniejszych nagród literackich. Nauczyciel akademicki, prowadzący autorskie zajęcia z rynku książki oraz podstaw kreatywnego pisania na Uniwersytecie Jagiellońskim, gościnnie wykładający również na innych uczelniach.
Z zakresu feminatywów, języka włączającego i wyzwań związanych z nieustannie zmieniającą się polszczyzną szkolił między innymi osoby zatrudnione w Komisji Europejskiej w Luksemburgu. Kreatywnego pisania, technik redakcyjnych i storytelligu uczył w największej polskiej redakcji prasowej. Popularyzator wiedzy o języku polskim, dwukrotny mówca TEDx.

 

Termin szkolenia: 29 maja (środa), godz. 11:00 (do ca. 14:30)

Miejsce: Instytut Religioznawstwa UJ, ul. Grodzka 52, sala 10a

Maksymalna liczba osób uczestniczących: 45.

Na szkolenie obowiązują zapisy: https://forms.office.com/e/LxRJNV5W2H