Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nasz projekt TEAM został wyróżniony przez Narodową Agencję Erasmus+ jako przykład dobrej praktyki!

Nasz projekt TEAM został wyróżniony przez Narodową Agencję Erasmus+ jako przykład dobrej praktyki!

Międzynarodowy projekt TEAM (Teacher Education About Multilingualism - edukacja dla nauczycieli na temat wielojęzyczności), finansowany z grantu Erasmus+, współtworzony był przez członków i członkinie Bilingualism Matters Kraków oraz Laboratorium Psychologii Języka i Dwujęzyczności „LangUsta” z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Międzynarodowy projekt TEAM (Teacher Education About Multilingualism – edukacja dla nauczycieli na temat wielojęzyczności) finansowany z grantu Erasmus+, który był współtworzony przez członków i członkinie Bilingualism Matters Kraków oraz Laboratorium Psychologii Języka i Dwujęzyczności „LangUsta” kierowanych przez dr. hab. Zofię Wodniecką, prof. UJ (Instytut Psychologii, UJ), został wyróżniony przez Narodową Agencję Erasmus + jako przykład dobrej praktyki.

Materiały stworzone w ramach TEAM pozwalają osobom pracującym z dziećmi wielojęzycznymi na aktualizację swojej wiedzy zgodnie z najnowszą wiedzą naukową poprzez narzędzia o otwartym dostępie.

Projekt prowadzony przez międzynarodowy zespół ekspertów i ekspertek z 9 uniwersytetów, w tym z Uniwersytetu Jagiellońskiego, ma na celu poprawę jakości kształcenia poprzez stworzenie interdyscyplinarnego programu nauczania oraz bazy wiedzy łączącej szkolenie nauczycieli i nauczycielek z istotną wiedzą naukową na temat dwujęzyczności.

TEAM oddał do dyspozycji wszystkich zainteresowanych obszerną bazę materiałów audiowizualnych na kanale YouTube: @TEAMultilingual. Zasoby podzielone są na 4 moduły dotyczące strategii i podejścia do edukacji welojęzycznej, podejścia językoznawczego do wielojęzyczności, procesów neuropoznawczych osób dwujęzycznych i w przyswajaniu języka, a także aspektów społecznych i kulturowych wielojęzyczności. Wywiady i wykłady dostarczają szczegółowej wiedzy od ekspertów i ekspertek zarówno teorii, jak i praktyki. Nagrania dostępne są w kilku językach, w tym po polsku.

Częścią projektu jest kurs on-line na platformie Moodle. Kurs jest darmowy i dostępny dla wszystkich zainteresowanych pogłębianiem swojej wiedzy i ćwiczeniem nowych umiejętności z obszaru edukacji wielojęzycznej. Został zaprojektowany tak, by wesprzeć nauczycieli i nauczycieli w lepszym radzeniu sobie z językowo i kulturowo zróżnicowanym środowiskiem szkolnym. Kurs można znaleźć tutaj: kurs TEAM.

Dodatkowo, w ramach TEAM, eksperci i ekspertki z Uniwersytetu Jagiellońskiego stworzyli interaktywne narzędzie, które ma pomóc w sprawniejszym reagowaniu na potrzeby uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji oraz w tworzeniu dla nich bardziej inkluzywnej przestrzeni edukacyjnej. Narzędzie „Migration in Action” dostępne jest po polsku i po angielsku. Można je znaleźć na specjalnie do tego przeznaczonej stronie internetowej „Migration in Action”. Forma diagramów pozwala przyglądnąć się różnym możliwym scenariuszom procesu migracji. Rozkłada je na czynniki składowe skomplikowanego kontekstu doświadczenia migracji i pomaga przeanalizować je krok po kroku w celu
znalezienia najodpowiedniejszych rozwiązań.

Zachęcamy do zapoznania się z efektami projektu TEAM i przekazania informacji o nim
wszystkim zainteresowanym osobom!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Erasmus+ (grant 2020-1-PL01-KA203-082136)

Pliki do pobrania
pdf
TEAM ulotka PL
Zobacz galerię zdjęć
Polecamy również
Jak kształci się psychologów w Polsce? Raport Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu SWPS

Jak kształci się psychologów w Polsce? Raport Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu SWPS

Religioznawstwo i filozofia najlepiej ocenione w najnowszym QS World University Rankings by Subject 2024

Religioznawstwo i filozofia najlepiej ocenione w najnowszym QS World University Rankings by Subject 2024

Naukowcy sprawdzą jak studenci łączą edukację ze sprawowaniem opieki nad osobami starszymi. Projekt w ramach programu "Challenges and Potentials for Europe: Intergenerational Futures"

Naukowcy sprawdzą jak studenci łączą edukację ze sprawowaniem opieki nad osobami starszymi. Projekt w ramach programu "Challenges and Potentials for Europe: Intergenerational Futures"

15 marca Narodowe Centrum Nauki ogłosiło konkursy OPUS 27 oraz PRELUDIUM 23. Naukowczynie i naukowcy w otwartych konkursach mogą starać się o granty na realizację projektów z zakresu badań podstawowych, we wszystkich dziedzinach nauki.

15 marca Narodowe Centrum Nauki ogłosiło konkursy OPUS 27 oraz PRELUDIUM 23. Naukowczynie i naukowcy w otwartych konkursach mogą starać się o granty na realizację projektów z zakresu badań podstawowych, we wszystkich dziedzinach nauki.