Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

marzec 2024

20240326
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

Abjection Embodied: The Female Figure in Korean, Japanese and Taiwanese Horror Films

Data: 26.03.2024
Czas rozpoczęcia: 13:00
Miejsce: Collegium Broscianum, ul. Grodzka 52, Instytut Religioznawstwa, sala 5.
Organizator: Instytut Religioznawstwa UJ
Kontakt: religioznawstwo@uj.edu.pl
Abjection Embodied: The Female Figure in Korean, Japanese and Taiwanese Horror Films

W przeciwieństwie do rozwoju horrorów w Hollywood, horrory w Azji, zwłaszcza Azji Wschodniej, nie są tylko wyrazem społeczno-kulturowych niepokojów. Podejmują również kwestie podmiotowości związane z historią, tradycją i polityką, z którymi różne kraje i regiony konfrontują się w dynamicznym procesie rozwoju.

Zapraszamy serdecznie na wykład gościnny prof. Josepha Yin-chun Cheng, dyrektora Department of Religious Studies, Fu Jen Catholic University, Taiwan.

Tytuł wykładu: “Abjection Embodied: The Female Figure in Korean, Japanese and Taiwanese Horror Films”

Abstrakt:

W przeciwieństwie do rozwoju horrorów w Hollywood, horrory w Azji, zwłaszcza Azji Wschodniej, nie są tylko wyrazem społeczno-kulturowych niepokojów. Podejmują również kwestie podmiotowości związane z historią, tradycją i polityką, z którymi różne kraje i regiony konfrontują się w procesie modernizacji. Kwestie te są nadal wyrażane poprzez widmowe symbole w różnych horrorach, przekazując głęboko zakorzenione traumy, żale i resentymenty. Wykład prof. Josepha Yin-chun Cheng skupia się głównie na przedstawieniu postaci kobiecych w koreańskich, japońskich i tajwańskich horrorach, analizując leżące u ich podstaw lęki społeczne z perspektywy religijnej.

Unlike the development of horror films in Western Hollywood, horror films in Asia, particularly East Asia, are not just expressions of socio-cultural anxieties. They also embody the issues of subjectivity related to history, tradition, and politics that different countries and regions face in the modernization process. These issues continue to be expressed through the spectral symbols in various horror films, conveying deep-seated grievances and resentments. This lecture mainly focuses on the portrayal of female figures in Korean, Japanese, and Taiwanese horror films, examining the underlying social anxieties from a religious perspective.